Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Οι πλουσιοι και οι φτωχοι της F1........!





Οι διαχειριστές της πίστας στη Μελβούρνη δίνουν στα «αφεντικά» της F1 περίπου 37 εκατ. ευρώ για κάθε αγώνα!
Το περσινό μονοθέσιο της Ferrari. Κόστιζε κάτι παραπάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ!

Ο Μίκαελ Σούμαχερ ήταν ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός του κόσμου. Φέτος, «καπελώθηκε» από τον Αλόνσο
Τα ατυχήματα είναι ο εφιάλτης των ομάδων, αφού ακόμη και ένα απλό τρακάρισμα μπορεί να εκτοξεύσει τον αρχικό προϋπολογισμό τους. Μόνο ένας κινητήρας κοστίζει 125.000 ευρώ, ενώ η ανάρτηση αγγίζει τα 50.000 ευρώ!
Ο Φερνάντο Αλόνσο δεν πνίγεται μόνο στη σαμπάνια, αλλά και στο χρήμα
Ο πιο... φτωχός οδηγός της F1 με τις λιγότερες απολαβές είναι ο Τσαρλς Πικ της Marusia. Παίρνει μόνο 150.000 ευρώ τον χρόνο...
Κινητήρας της F1. Κοστίζει περίπου 125.000 ευρώ. Οσο ένα μεσαίο διαμέρισμα στη χώρα μας...

Ποιος να το φανταζόταν! Ο Μίκαελ Σούμαχερ που πριν από λίγα χρόνια ήταν ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός και αθλητής στον κόσμο, σήμερα παίρνει το 1/3 των απολαβών του ισπανού Φερνάντο Αλόνσο. Ο Αλόνσο, σύμφωνα με το «Business Book GP», είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός της F1 για το 2012: οι ετήσιες απολαβές του αγγίζουν τα 30.000.000 ευρώ! Οταν ο Λιούις Χάμιλτον εισπράττει από τη McLaren σχεδόν τα μισά χρήματα από αυτά του Αλόνσο 16 εκατ. ευρώ). Το ίδιο ποσό εισπράττει και ο ομόσταβλός του Τζένσον Μπάτον (16 εκατ. ευρώ). Πάντως, οι δύο οδηγοί της McLaren, φαίνεται να έκαναν παράπονα και παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει και τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, θα πάρουν αυξήσεις. Ετσι, από φέτος θα παίρνουν 25 εκατ. ευρώ! Πιο τσιγκούνικη είναι η Red Bull, που φαίνεται να έχει βάλει πλαφόν στις απολαβές των οδηγών της, με τον Φέτελ και τον Ουέμπερ να πληρώνονται με 10 εκατ. ευρώ έκαστος για κάθε σεζόν.
Περισσότεροι από 10 είναι οι οδηγοί που λαμβάνουν κάτω από 1 εκατ. ευρώ. Τους πιο χαμηλούς μισθούς παίρνουν ο Πολ Ντι Ρέστα της Force India, οι ετήσιες απολαβές του οποίου δεν ξεπερνούν τις 200.000 ευρώ, και ο Τσαρλς Πικ (Marussia) που πρέπει να περάσει έναν ολόκληρο χρόνο με 150.000 ευρώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ποσά που δίνονται από τους ενδιαφερόμενους μιας πίστας για να πάρουν μια θέση στο καλαντάρι της F1.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το μεγάλο αφεντικό της F1, o Μπέρνι Εκλεστόουν, έκλεισε συμβόλαιο 37 εκατ. δολαρίων για κάθε αγώνα που θα διεξάγεται στην πίστα της Μελβούρνης. Μάλιστα, τα χρήματα αυτά θα αντλούνται από τους άμεσους φόρους των κατοίκων της Βικτόρια (μάλλον θα υπάρχει ειδικό χαράτσι για την F1).
Οσο για τους προϋπολογισμούς των ομάδων; Πριν από κάθε σεζόν οι ομάδες πρέπει να έχουν στον κουμπαρά τους δεκάδες εκατ. ευρώ για να τα βγάλουν πέρα: αρχίζουν από 50 εκατ. ευρώ για τις μικρότερες (Force India) και φτάνουν τα 450 εκατ. ευρώ για τις μεγαλύτερες ομάδες (Ferrari, Mclaren). Εξίσου ακριβά πληρώνουν οι ομάδες κάθε ζημιά που κάνουν οι οδηγοί της F1. Ενας κινητήρας κοστίζει, ανάλογα με την ομάδα, από 125.000 έως και 150.000 ευρώ. Λίγο πιο φθηνό είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, που στοιχίζει κατά μέσο όρο 75.000 ευρώ.
Οι ομάδες αλλάζουν τα κιβώτια των μονοθέσιων κάθε τέσσερις αγώνες, λόγω των καταπονήσεων που υφίστανται. Η ανάρτηση στοιχίζει 42.000 ευρώ, ενώ το τιμόνι (που έχει πάνω από 20 κουμπιά και διακόπτες που επεμβαίνουν σε 100 λειτουργίες του μονοθέσιου) στοιχίζει 25.000 ευρώ. Συνολικά, κάθε μονοθέσιο κοστίζει περίπου 2 εκατ. ευρώ! Οπότε, την επόμενη φορά που θα δείτε αγώνα της F1 στην τηλεόραση και πετύχετε τρακάρισμα, είναι εύκολο να κάνετε τους υπολογισμούς σας...





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TA NEAgr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου